banner-mac.png

Ako mi jedna málo známa stratégia
pomohla zmeniť NEZISKOVÝ web na web, ktorý začal získavať nových zákazníkov ZISKOVO a PRAVIDELNE ako hodinky

(a ako môžete TÚ ISTÚ stratégiu použiť aj VY, dokonca
aj vtedy, ak ste kompletný začiatočník v marketingu
)

 

7 jednoduchých krokov, ako napísať perfektný článok (ktorý budú ľudia radi lajkovať, zdieľať a komentovať)

Ak ste už napísali aspoň zopár článkov na svoj web, či už ako pomoc klientom, alebo máte svoj vlastný blog, tak sa vám určite aspoň raz stalo, že váš článok nemal úspech u vášho publika.

Nedosiahol toľko prečítaní, zdieľaní, komentárov, alebo takú zanietenosť publika, ako ste očakávali.

Ak sa vám to naozaj stalo, tak si pozorne prečítajte nasledujúce riadky, pretože sa dozviete 7 jednoduchých krokovako napísať perfektný článok.

AKO NAPÍSAŤ ČLÁNOK, KTORÝ BUDÚ ĽUDIA LAJKOVAŤ, ZDIEĽAŤ A KOMENTOVAŤ?

Poviem vám, akých 7 krokov je potrebné dodržať, aby ste vytvorili článok, ktorý ľudia budú radi lajkovať, zdieľať a komentovať.

Ak patríte medzi podnikateľov, ktorí dodržujú zásadu moderného podnikania a moderného marketingu, tak, to znamená, že pomáhate klientom vyriešiť ich problém formou článku či rady.

Určite ste sa stretli s tým, že keď ste sa pustili do písania článku, tak ste jednoducho nevedeli, kde začať. Pýtali ste sa: „Čo mám urobiť? Ako to mám napísať, aby to ľudí zaujalo?”

Čítajte ďalej a určite odpoveď na vaše otázky dostanete.

1. KROK: AKO SI SPRÁVNE VYBRAŤ TÉMU

Akú tému si vybrať? O čom napísať článok? Ak si vyberiete tému, ktorá ľudí a vašich potenciálnych klientov nezaujíma, tak článok nebudú komentovať, nebudú ho lajkovať a nebudú ho zdieľať.

Prečo by aj mali, keď ich to nezaujíma? Dokonca na článok ani nekliknú a nie to, aby si ho prečítali. A tak nezistia o čom je.

Ako si vybrať správnu tému článku? Úplne jednoducho. Väčšinou je to zodpovedanie otázky, na ktorú sa vás klienti často pýtajú.

Napríklad, ak ste výživový poradca a pomáhate ľuďom schudnúť, tak sa ľudia často pýtajú: „Čo mám jesť? Ako mám cvičiť? Ako mám schudnúť z brucha?”

Navštevujte diskusie, spisujte si témy a otázky, ktoré vám klienti kladú. A na základe toho tvorte články.To je tá správna téma, ktorú ľudia budú radi zdieľať a o ktorú sa radi podelia so svojimi kamarátmi na facebooku. To je téma, ktorá ich zaujíma.

2. KROK: AKO VYTVORIŤ PRAKTICKÚ ŠTRUKTÚRU

Keď už máte tému vybratú, treba si vytvoriť štruktúru. Podobne, ako som aj ja vytváral štruktúru tohto článku.

Vytvoril som si 7 krokov, ako napísať perfektný článok. Vytvoril som si 7 bodov, ktoré človek potrebuje na to, aby dokázal napísať článok. Spravil som si štruktúru tých bodov. Na začiatku nemusíte presne vedieť,koľko bodov vytvoríte.

Začnite písať body, o ktorých si myslíte, že by tam mali byť. Ak budú 4, tak napíšte 4 jednoduché kroky, ako napísať perfektný článok. Ak budete mať 20, tak to bude 20.

Avšak, čím menej krokov, tým lepšie. Ideálne sú magické čísla ako je 3, 5, 7, 9. Nepárne čísla veľmi dobre fungujú. Preto si vytvorte štruktúru vášho článku ešte predtým, ako sa pustíte do písania.

3. KROK: AKO VYTVORIŤ PÚTAVÝ NADPIS

Výborní marketéri robia jeden dôležitý krok a to je, že vytvoria správny nadpis. Vedia, že nadpis je to, čo ľudí pritiahne.

Keď si kúpite noviny, keď zdieľate články na internete, keď prechádzate svojim facebookom, ktoré články vás zaujmú? Čím vás vlastne zaujmú? Najčastejšie je to nadpisom.

Pokiaľ je nadpis urobený aspoň trošku bulvárne, alebo aspoň trošku zaujímavo, tak vtedy kliknete na článok a následne potom si ho prečítate.

Na internete je obrovské množstvo obsahu. Obsah, ktorý vzniká každý deň a nie je možné prečítať každý jeden článok. Preto je potrebné písať nadpisy správne. Písať pútavé nadpisy.

Pokiaľ nemáte pútavý nadpis, tak zákazník, potenciálny zákazník na článok neklikne. Ani sa naň nepozrie. A keď sa naň nepozrie, nepochopí, že mu radíte a tak si od vás žiadne služby neobjedná.

Na to, aby ste prilákali zákazníka na váš web musíte dať vášmu článku pútavý nadpis. Dám vám 2 tipy, ako vytvoriť pútavý nadpis.

Prvý tip: Štruktúra je, ako získať niečo, po čom zákazník túži, bez toho, čo nenávidí.
Napr.: Ako schudnúť 10 kíl, bez držania hladovky? Ako sa naučiť rýchlo po anglicky, bez drvenia gramatiky?

Ako získať niečo, čo chcem, teda naučiť sa po anglicky, bez toho, čo nenávidím, teda drviť sa gramatiku.

Druhý tip: Zameraný je skôr na strach. Sú to nadpisy štýlom – Varovanie, robíte túto hlúpu chybu, keď… a doplníte si, čo sa tam klient snaží urobiť.

Napr.: Varovanie: Robíte túto hlúpu chybu, keď si vyberáte bezpečnostné dvere? Varovanie: Robíte túto hlúpu chybu pri výbere dovolenky?

Prečo to psychologicky, tak skvele funguje? Pretože, keď som v stave zákazníka, ktorý si ide vybrať dovolenku a zrazu zbadám nadpis: „Robíte túto hlúpu chybu pri výbere dovolenky?” Samozrejme, že nechcem robiť chyby. Zaujíma ma to a ihneď klikám na nadpis. Takže to je nadpis, ktorý by ste mohli použiť na vašom webe.

Šablón na nadpisy je obrovské množstvo. Sám som napísal ebook s 21 šablónami perfektných nadpisov. Tento ebook dávam ako bonus k programu Raketový Web PREMIUM.

4. KROK: AKO VYTVORIŤ EMOČNÝ ÚVOD

Potrebujete sa viac ponoriť do role zákazníka. Potrebujete mu opísať jeho súčasný stav, ktorý má. Potrebujete mu emočne pripomenúť, že to, čo ho teraz bolí ho bude bolieť stále, pokiaľ neaplikuje túto štruktúru. Preto potrebujete vytvoriť v každom článku emočný úvod.

Ak si všimnete, tak aj ja som to isté urobil pri tomto článku. Na začiatku som vám popísal stav, ktorý majú bežne ľudia, ktorí vytvárajú články.

Jednak, že trávia nad tým veľa času, stojí ich to veľa energie a venujú tomu množstvo úsilia. A potom sa stane, že ich článok nikto nezdieľa, nikto to nečíta, nikto to nelajkuje. Preto je dôležitý emočný stav na začiatku, ktorý ľudí odradí, alebo ktorý ľuďom ukáže, aké je to ťažké.

Prečo by si mali prečítať tento článok? Podobne sa aj vy ponorte do role zákazníka a ukážte mu emočný stav, ktorý konkrétne má.

Napríklad pri výbere fotografa na svadbu. Emočný stav je takýto. Nevesta príde natešená domov, že už má fotky od fotografa. Sadne si k telke, zavolá celú rodinu, pustia si DVD-čko a zrazu je celá prekvapená až zdesená, aké otrasné fotky má.

Vtedy jej preblesne hlavou myšlienka: „Kurník, mala som len jeden svadobný deň. Len jeden pokus na super fotky a ten kretén to zvrzal.” Preto si dávajte pozor, ako si vybrať svadobného fotografa. Tu máte 5 tipov, aby ste predchádzali týmto problémom.

Dáva vám to zmysel? Emočný úvod budúcu nevestu navnadil, že: „Bacha, musím si dať dobrý pozor, ako si vybrať fotografa, pretože sa ti môže stať…” A ten stav prirodzene nechce.

5. KROK: AKO ROZPÍSAŤ DETAILY

Piatym krokom je rozpis jednotlivých bodov štruktúry do detailov.

Na začiatku som mal aj ja iba štruktúru, kde bola téma, štruktúra článku v bodoch, nadpis, emočný úvod, jednotlivé kroky atď. A teraz už podrobne rozoberám každý jeden z týchto krokov.

Rozpísal som vám, čo je potrebné urobiť pri výbere témy. Ako správne napísať štruktúru. Ďalej som rozobral, ako napísať pútavý nadpis. Uviedol som vám ideálne 2 príklady. Ku každému kroku, ktorý budete rozoberať môžete popísať, čo by mal zákazník urobiť. Ideálne uviesť aj nejaký príklad.

Pri emočnom úvode som vám opäť uviedol príklad. Teraz, keď rozoberám kroky, vám opäť uvádzam príklad, ako rozoberať jednotlivé kroky. Ako som ich aj ja rozobral v tomto článku.

6. KROK: AKO VYZVAŤ ČITATEĽOV K AKCII

V závere článku je nevyhnutná výzva k akcii. Čo to môže byť? Potrebujete, aby čitatelia urobili prvý krok smerom k akcii. Prvý ideálne maličký krok, aby sa pohli smerom vpred.

Napríklad výzva k akcii môže byť: „Ak sa vám článok páčil, zdieľajte ho s kamarátmi.” To znamená, že robia krok vpred, že toto sa im páči.

Alebo ja väčšinou používam komentáre: „Ak vám toto dávalo zmysel, ako napísať perfektný článok, tak sa podeľte dole v komentároch o to, ako sa vám podarilo napísať článok a čo vám pomáha pri písaní článkov. Ak články nepíšete, tak mi napíšete, že kedy použijete túto štruktúru pri písaní vášho prvého článku.” Toto by mohla byť výzva k akcii.

7. KROK: AKO VYLEPŠIŤ ČLÁNOK POMOCOU EDITÁCIE

Keď už máme všetko narýchlo a nahrubo napísané, tak prichádza na rad editácia článku. A čo znamená editácia? Editujeme 3 veci.

Po prvé: Editujeme podnadpisy. Článok nesmie byť jeden zhluk textu, ktorý má 2 kilometre. Musí mať podnadpisy.

Pozrite si tento článok, ako vyzerá. Je pekne rozdelený do podnadpisov. Každý krok má svoj nadpis. Ľudia prechádzajúci internetom nečítajú celý obsah, ani ja to nerobím a myslím si, že ani vy. Nečítame každé slovo, ale zachytávame, tzv. skenujeme.

A práve podnadpisy nám pomáhajú zisťovať či daný článok obsahuje informácie, ktoré potrebujeme. Skenujeme dôležité body na webe a preskakujeme odstavce. Čiže tu nám pomáhajú podnadpisy. Ak to tam nájdeme, tak sa začítame hlbšie.

Druhým bodom, ktorý nám pomáha pri editácii, aby sme lepšie zachytávali veci, ktoré chceme čítať sú zvýraznenia.

Hrubé písmo, podčiarknutia alebo sú šikmé písmo. Ide o zvýraznenie dôležitých častí. Pozrite sa na tento článok, ako sú použité písma v tomto článku. Sú to dôležité veci, o ktoré sa človek pri skenovaní môže oprieť… Aha, toto má zaujíma, tak si prečítam celú vetu.

Tretím krokom, ako napísať článok, ktorý je naozaj čítaný je pomôcť čitateľovi plynúť článkom veľmi rýchlo.

Čo to znamená? Veľmi ťažko sa čítajú články, ktoré majú dlhé odstavce, a ktoré sú len zhluk textu. To saľuďom nechce čítať.

Rozpamätajte sa na nejaký email, ktorý vám prišiel a obsahoval 15 riadkov. Bolo to stále dookola, ako keby samé čísielka, písmenká. Nikomu sa to nechcelo čítať.

Chcelo by sa to čítať vám? Lebo mne sa také emaily nechcú čítať. Podobne je to aj s článkami, keď zbadám takýto článok, nechce sa mi čítať.

Keď zbadám článok, ktorý je rozdelený do kratučkých odstavcov, má zvýraznenie, podnadpisy a ktorý mi zabezpečí, že keď ho čítam, tak idem plynulo veľmi rýchlo dole, tak práve takýto článok mám záujem čítať.

Editujte vaše články týmito spôsobmi – podnadpisy, zvýraznenie a krátke odstavce a ľuďom sa vaše články budú dobre čítať.

Ako som sľúbil, prešiel som krokmi. Urobil som perfektný nadpis, aspoň podľa môjho názoru a napísal som 7 krokov, ktorými som s vami prešiel. Chýba už len výzva k akcii. Vy ste ju už čítali. Dnešnou výzvou k akcii je, ak píšete články, tak napíšte vašu štruktúru, ktorú používate a ako vám pomáha.

A taktiež, ak nepíšete články, tak napíšte dole do komentárov, kedy túto štruktúru prvýkrát použijete na váš článok. Teším sa na vaše odpovede v komentároch.

Ak sa vám článok páčil, zdieľajte ho so svojimi priateľmi:

ERIK HOFFMANN

Erik sa venuje internetovému marketingu už viac ako 10 rokov. Presadzuje moderné webové stratégie založené na psychológii predaja a na výkonnostnom marketingu.

» Erikov príbeh v skratke «

Povedali o Erikovi

"Erik mi poradil 2 jednoduché vylepšenia na našom webe Affilbox.cz, ktore nám priniesli 3x viac registrovaných ľudí do skúšobnej verzie programu.

Vo výsledku to znamenalo, že 2 hodiny práce, ktoré sme investovali do vytvorenia tých 2 vylepšení na webu nám priniesli minulý rok navýšenie ziskov o 300.000 Kč (bez toho, aby sme zvyšovali návštevnosť webu)."

Mário Roženský autor Affilbox.cz a Supportbox.cz

Najnovšie články

"Ako mi jedna málo známa stratégia
pomohla zmeniť NEZISKOVÝ web na web, ktorý začal získavať nových zákazníkov ZISKOVO a PRAVIDELNE ako hodinky"

sidebanner-mac.png
banner-mac.png

"Ako mi jedna málo známa stratégia
pomohla zmeniť NEZISKOVÝ web na web, ktorý začal získavať nových zákazníkov ZISKOVO a PRAVIDELNE ako hodinky

(a ako môžete TÚ ISTÚ stratégiu použiť aj VY, dokonca aj vtedy, ak ste kompletný začiatočník v marketingu)"


 

Prevádzkovateľ webu Rakeťáci, s.r.o., Hraničná 2, 040 17 Košice, Slovensko, obchodná spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Košice I, v oddieli Sro, vo vložke číslo 16402/V ako prevádzkovateľ na účely ochrany osobných údajov spracováva na tejto webovej stránke cookies nevyhnutné pre technické fungovanie webových stránok ako aj pre analytické účely a v prípade vášho súhlasu tiež aj pre retargeting (cielená reklama).