banner-mac.png

Ako mi jedna málo známa stratégia
pomohla zmeniť NEZISKOVÝ web na web, ktorý začal získavať nových zákazníkov ZISKOVO a PRAVIDELNE ako hodinky

(a ako môžete TÚ ISTÚ stratégiu použiť aj VY, dokonca
aj vtedy, ak ste kompletný začiatočník v marketingu
)

 

Ako vytvoriť skvelý marketingový magnet, bez študovania dlhých návodov

Pravidelne prechádzam mnohými stránkami podnikateľov, ktorí sa už naučili metódu marketingového magnetu. Ako vymeniť niečo hodnotné za e-mailovú adresu zákazníka, aby mohli spolu neskôr komunikovať.

Často však vidím, že pri tom robia obrovskú chybu. Jednu obrovskú chybu, ktorá spôsobuje to, že ľudia v ich databáze prestanú nejakým spôsobom reagovať na emaily.

Ako napraviť túto chybu sa dozviete v tomto článku.

ČO JE MARKETINGOVÝ MAGNET

Marketingový magnet je niečo, čo má vašim návštevníkom pomôcť a oni vám za to dajú svoju e-mailovú adresu.

Ešte predtým, ako začneme. Tí z vás, ktorí neviete, čo je marketingový magnet, tak sa môžete pozrieť na obrázok vyššie, kde je vzor stránky.

Bežná prax je taká, že stránka má úplne hore logo, menu a potom je tam magnet na stiahnutie. Môže to byť dokument, video, ebook. Môže to byť čokoľvek, čo zákazníkovi pomôže vyriešiť jeho problém.

Väčšinou to vyzerá tak, že na ľavej strane pod menu je obrázok, alebo nejaké kratučké video, potom je tam text a kolónky, kde zákazník zadá meno, e-mailovú adresua môžete si stiahnuť daný materiál.

VIETE, ČO ROBIŤ, ABY VÁM ZÍSKAVANIE EMAILOVÝCH ADRIES ZAČALO SKUTOČNE FUNGOVAŤ?

Celá metóda je len kvôli tomu, aby podnikateľ získal kontakt na zákazníka, a aby s ním mohol neskôr komunikovať.

Čo sa však potom deje, keď si ľudia tento magnet stiahnu? Prečítajú si ho, alebo zostane zabudnutý v niektorom priečinku v počítačí?

Často sa stáva, že podnikatelia do marketingového magnetu dávajú niekedy až príliš veľa úsiliaPríliš veľa energie. Pričom je to kontraproduktívne. Neprináša to vôbec také výsledky, ako očakávajú.

Pretože nedodržujú dva nutné prvky, aké by mal mať každý marketingový magnet. A je úplne jedno či je vašim magnetom video, dokument, mp3, alebo nejaký e-book. Musí dodržiavať dva nutné prvky.

1. PRVOK MARKETINGOVÉHO MAGNETU: PRAVIDLO 5MINÚT

Človek, ktorý si stiahne magnet by ho mal zvládnuť prečítať do 5 minút.

Ak je to video, tak by nemalo byť dlhšie ako 5 minút. Môže byť trochu dlhšie v tom prípade, ak prináša naozaj hodnotné informácie, ale nič siahodlhé. Hlavne, aby bolo bez zbytočných omáčok. Ak je to nejaký dokument, e-book či mp3 opäť je ideálne, aby to človek zvládol do 5 minút. Vtedy vám to bude fungovať.

Uvedomte si, že ľudia nemajú čas.

Skúste sa zamyslieť sami nad sebou. Kedy ste išli na stránku nejakého podnikateľa a stiahli by ste si tam PDF, ktoré by malo 80 strán.

Prečítali by ste si ho?

Vážne, úprimne si odpovedzte. Prečítali by ste si ho? Pretože, ak by ste si ho neprečítali ani vy, ako môžete očakávať, že práve vaše PDF, práve váš dokument, práve váš e-book, bude čítať váš zákazník?

Ak bude mať 80 strán, veruže ho nebude čítať. Stále myslite na pravidlo 5 minút.

Ak by mal e-book, ktorý ste si stiahli len 3 strany, prečítali by ste si ho? Myslím si, že s najväčšou pravdepodobnosťou áno.

Zaveďte pravidlo 5 minút a uvidíte, že výsledky na seba nenechajú dlho čakať.

2. PRVOK MARKETINGOVÉHO MAGNETU: RÝCHLY VÝSLEDOK

Druhé veľmi dôležité pravidlo. Na to, aby vám magnet fungoval a prinášal výsledky je potrebné, aby zákazníci vďaka nemu dosiahli rýchly výsledok.

To znamená, ak vám zákazník zadá svoju e-mailovú adresu, tak, aby mu to prinieslo rýchly výsledok, aby vedel informácie z magnetu použiť, dostal sa o krôčik ďalej pri riešení svojho problému a dosiahol výsledok.

Poviem vám krásny príklad môjho veľmi dobrého kamaráta Michala Kopeckého, ktorý pomáha chlapom priťahovať viac žien. Pomáha chlapom, aby sa stali mužmi, po ktorých ženy túžia, bez toho, aby používali nejaké psychologické fintičky a triky. Pomáha im, ako oslovovať ženy na internete.

Aký dal marketingový magnet on? Jednostránkové PDF. Jednostránkové PDF, ktoré človek prečíta nie za 5 minút, ale za minútu. V tomto PDF chlapom napísal 10 otváracích fráz, ktoré môžu napísať ženám na chate, aby s nimi ľahšie začali komunikovať. Na zoznamke, na pokeci, na badoo, kdekoľvek.

Pretože najväčším problémom chlapov je, že nevedia, čo majú žene napísať. A tak im on dal 10 otváracích fráz, ako sa odlíšiť od iných chlapov a ako zaujať ženu.

PREČO MICHALOV MAGNET, TAK SKVELE FUNGOVAL?

Čo si myslíte, koľko z tých chlapov si prečítalo jednostránkové PDF? Jednu stranu?

Jasné, že veľa.

Myslíte si, že prinieslo rýchle výsledky? No jasné, keď chlap išiel na zoznamku a napísal tie vety napr. 20 ženám, tak omnoho viac žien reagovalo a ozvalo sa mu späť, ako keby napísal len suché: „Ahoj si tam?”

Takže prinieslo im to rýchly výsledok.

Čo to neskôr spôsobilo? To, že zákazníci si začali uvedomovať: „Aha, ten chalan, Michal Kopecký má asi pre mňa riešenie. Keď mi dal minule také dobré rady a dosiahol som dobrý výsledok, tak v tých ďalších radách mi asi tiež pomôže. Začnem ho sledovať.”

Ale pokiaľ by im Michal dal 50 stránkový e-book. Málokto by si ho prečítal. Málokto by s ním mal výsledok a málokto by sa potom na Michala ďalej nejakým spôsobomspoliehal a učil sa od neho.

RÝCHLY TIP, ABY VÁM E-MAIL MARKETING FUNGOVAL

Ak chcete, aby vám e-mail marketing fungoval vynikajúco, tak potrebujete do svojho magnetu dať krátky, výstižný dokument, radu alebo tip, ktorý zákazníkovi prinesie prvý výsledok.

Prvý rýchly výsledok.

Výsledok nemusí byť obrovský. Stačí, keď to bude prvý krok.

Úloha pre vás. Zamyslite sa nad tým, aký magnet máte a či ho viete vylepšiť. Podeľte sa so mnou o svoje nápady a inšpirácie dole do komentárov.

Ak sa vám článok páčil, zdieľajte ho so svojimi priateľmi:

ZAPOJ SA DO DISKUSIE A PRIDAJ KOMENTÁR:

ERIK HOFFMANN

Erik sa venuje internetovému marketingu už viac ako 10 rokov. Presadzuje moderné webové stratégie založené na psychológii predaja a na výkonnostnom marketingu.

» Erikov príbeh v skratke «

Povedali o Erikovi

"Erik mi poradil 2 jednoduché vylepšenia na našom webe Affilbox.cz, ktore nám priniesli 3x viac registrovaných ľudí do skúšobnej verzie programu.

Vo výsledku to znamenalo, že 2 hodiny práce, ktoré sme investovali do vytvorenia tých 2 vylepšení na webu nám priniesli minulý rok navýšenie ziskov o 300.000 Kč (bez toho, aby sme zvyšovali návštevnosť webu)."

Mário Roženský autor Affilbox.cz a Supportbox.cz

Najnovšie články

"Ako mi jedna málo známa stratégia
pomohla zmeniť NEZISKOVÝ web na web, ktorý začal získavať nových zákazníkov ZISKOVO a PRAVIDELNE ako hodinky"

sidebanner-mac.png
banner-mac.png

"Ako mi jedna málo známa stratégia
pomohla zmeniť NEZISKOVÝ web na web, ktorý začal získavať nových zákazníkov ZISKOVO a PRAVIDELNE ako hodinky

(a ako môžete TÚ ISTÚ stratégiu použiť aj VY, dokonca aj vtedy, ak ste kompletný začiatočník v marketingu)"


 

Prevádzkovateľ webu Rakeťáci, s.r.o., Hraničná 2, 040 17 Košice, Slovensko, obchodná spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Košice I, v oddieli Sro, vo vložke číslo 16402/V ako prevádzkovateľ na účely ochrany osobných údajov spracováva na tejto webovej stránke cookies nevyhnutné pre technické fungovanie webových stránok ako aj pre analytické účely a v prípade vášho súhlasu tiež aj pre retargeting (cielená reklama).