banner-mac.png

"Ako mi jednostránkový web
vygeneroval obrat 412.847 Eur...

… a ako môžete aj VY tento postup
ETICKY OKOPÍROVAŤ do svojho podnikania"

 

5 vecí, ktoré musíte vedieť, aby ste napísali skvelý titulok

Čo musí obsahovať dobrý titulok

Určite ste zachytili, že v poslednej dobe sa vo veľkej miere prihliada na internete na kvalitný obsah. Hovorí sa, že obsah je kráľ. Chceme a aj vyhľadávame na webe relevantné informácie.

Ak váš titulok vášho potenciálneho čitateľa nezaujme, tak darmo bude váš článok nadupaný. Nikto sa o ňom nedozvie. A to by bola škoda.

Možno si teraz hovoríte, že vám písanie slohu v škole nikdy nešlo. Nemáte „talent” na písanie.

Poteším vás.

Nemusíte mať talent na to, aby ste vedeli napísať skvelý titulok a článok. Stačí trochu tréningu a po čase vám to pôjde úplne ľahko.

ČO JE CIEĽOM TITULKU?

Upútať.

Áno, presne tak. Upútať pozornosť čitateľa, z ktorého sa môže niekedy v budúcnosti, alebo aj hneď stať váš klient.

Na každom internetovom kroku na vás číhajú rôzne príležitosti, kam kliknúť. Ste zaplavený zo všetkých strán. Uvedomte si, že to isté prežívajú aj vaši čitatelia.

Často máte len zlomok sekundy, aby ste zaujali vášho potenciálneho čitateľa. Ak tak neurobíte odchádza ďalej. Klikne na vašu konkurenciu a na vás zabudne.

PREČO JE TO TAK?

Jednoducho majú chytľavejší titulok. A na ten ľudia kliknú oveľa radšej ako na nejakú nudnú informáciu. Taký nadpis vás prevalcuje a nikto sa o vašom článku nedozvie.

Pritom ste sa tak snažili. Skončí v zabudnutí. PRETO pútajte pozornosť titulkom. Často sa stane, že množstvo článkov, ktoré obsahovo ani nie sú hodnotné majú oveľa vyššiu čítanosť, ako ten váš, ktorý je poctivo napísaný.

Neil Patel, ktorého Forbes označil za jedného z top 10 online marketérov, na svojom blogu zverejnil infografiku, v ktorej hovorí, že len 8 z 10 čitateľov si prečíta len nadpis. Ale len 2 z 10 pokračujú ďalej v čítaní článku.

Taktiež hovorí, že napísaniu nadpisu by ste mali venovať až polovicu z času, ktorý venujete napísaniu samotného článku.

Aplikujte týchto 5 základných princípov pri tvorbe titulku a úspech sa rýchlo dostaví.

1. DAJTE SVOJMU ČITATEĽOVI DÔVOD, ABY SI VÁŠ ČLÁNOK PREČÍTAL

Dôvod?

Áno. Pozrite sa na to jeho očami.

Položte si otázky: “Prečo by mal kliknúť práve na môj článok? Čo z toho bude mať?” Keby ste chceli zaujať vášho kamaráta, ako by znela tá jedna magická veta?

Hľadajte dôvody, ale buďte konkrétny. Titulok musí byť jasný a zrozumiteľný. Dbajte o to, aby neobsahoval zbytočne veľa slov a vatu (klišé a žvásty). POZOR, aby ste neskĺzli do nič nehovoriacich reklamných textov.

Neil Patel vo svojej infografike ďalej hovorí, že ideálna dĺžka titulku je 6 slov.

Ľudia počas čítania skenujú, t. j. čítajú len začiatok a posledné tri slová v titulku. Preto, ak sa vám stane, že váš titulok bude dlhší, najdôležitejšie slová umiestnite na začiatok a na koniec nadpisu.

Na sociálnych sieťach máte presne predpísaný maximálny počet znakov, ktoré titulok môže obsahovať. POZOR na to pri dlhších nadpisoch.

Tip: Na tomto odkaze si viete skontrolovať počet slov a znakov textov. Napríklad Facebook titulok môže mať maximálny počet znakov 95, Youtube 100 a SEO titulok 55 znakov.

Príklady:

Čo musíte vedieť, aby váš byt nevykradli

VAROVANIE: Použite týchto 21 nadpisov na vlastné riziko

7 klamstiev a právd o očkovaní

2. PREČO BY STE MALI OSLOVOVAŤ ŠIRŠIE PUBLIKUM

Píšte o tom, čo zaujíma vašich čitateľov a nie to, čo si myslíte, že ich zaujíma. Píšete to predsa pre nich a nie pre seba. Preto je nutné poznať svoju cieľovú skupinu. ALE napriek tomu treba myslieť aj na ostatných ľudí.

To, že sa niekto nezaujíma o písanie titulkov neznamená, že ho tento článok nemôže osloviť. Možno v ňom objaví niečo, čo môže využiť v inej oblasti.

Možno ho pošle kamarátovi či známemu, ktorému sa to bude hodiť a stane sa vašim pravidelným čitateľom alebo klientom. Možno ho zaujme iný článok alebo oblasť na vašom blogu, ku ktorému by sa nedostal, ak by neklikol na tento článok.

Vyhýbajte sa všeobecným a nič nehovoriacim nadpisom. Do titulky nepatrí ani klišé a konštatovanie všeobecných právd, z ktorých čitateľ nevie vyzistiť o čom budete hovoriť. (Príklad: Zase sú tu Vianoce.)

Používajte také slová, na ktoré zareaguje skoro každý bez ohľadu na ich záujmy. Ľudia majú radi príbehy, emócie, “pikošky”, hodnotné informácie.

Dajte im ich. Zaujmete ich a získate si ich pozornosť.

Príklady:

9 faktov a mýtov o kvalite jedla vo Fast Foodoch

7 vecí, ktoré by nový zamestnanec nikdy nemal robiť v práci

Ako sa za 3 mesiace naučiť anglicky bez drvenia gramatiky

3. AKO PÍSAŤ ZROZUMITEĽNE

Nepíšete predsa pre odborný časopis. Píšete pre ľudí. Používajte hovorový jazyk, aby vám porozumeli všetci. Či už sú to deti alebo seniori.

Nepoužívajte skratky, žargón (slová, ktoré pozná len úzka skupinu ľudí), odborné slová či úradné názvy.

Samozrejme, nájdu sa aj výnimky, keď ich použitie je vhodné. Platí to hlavne pri všeobecne ustálených bežne používaných skratkách. Napríklad: politické strany, štáty, názvy známych organizácií (EÚ, UNICEF, HZDS, TANAP atď.).

Pri recenziách výrobkov a produktov sú skratky síce povolené, ale ak sa to dá, tak ich radšej nahraďte.

Aj keď sú niektoré skratky akceptované, tak ich nemusíte za každú cenu používať. Príklad: EÚ môžete nahradiť slovom únia alebo samosprávne kraje iba slovom kraje.

Na druhej strane nepoužívajte ani v prehnanej miere slang. Vyhnite sa aj vulgarizmom a slovám ako smrť, s ktorými treba narábať veľmi opatrne.

Prídavné mená sú prvkom, ktoré dokážu nadpis ozvláštniť, ale opäť nepreháňajte to. Príklad tutulku, kde je to už prehnané: Strašné! Hrozné! Príšerné! Na Spiši výbuch devastačne zranil dve deti (Zdroj: tvnoviny.sk).

Píšte titulky tak, aby vám vaši čitatelia rozumeli. Ak vám nebudú rozumieť, nebudú vaše články čítať. Jednoduché.

Príklady:

Čo musíte vedieť, aby vás realiťák neoklamal

7 dôvodov, prečo je skvelé, že je Slovensko členom EÚ

10 prekvapivých vecí, ktoré by ste mali vedieť o reklame na Facebooku

4. PREČO JE SKVELÉ POUŽÍVAŤ SLOVESÁ

Slovesom nič nepokazíte, práve naopak. Vďaka nemu váš titulok ožije. O to viac, ak použijete namiesto trpného slovesa činné, ktoré mu dodá šťavu a akciu.

Sloveso viete vložiť do každého titulku. Najzákladnejšie slovesá, ktoré môžete použiť sú: mať, chcieť, byť.

ALE, ako sme už vyššie spomínali, ľudia majú radšej príbehy a akciu ako len nejaké suché informácie. Preto je lepšie používať činné slovesá, ktoré vyjadrujú dej.

Príklady:

Ako schudnúť 5 kíl mesačne bez zmeny jedálnička

9 tajomstiev reklamných géniov, ktoré ste doteraz nevedeli

Ako som sa naučil plynule po anglicky len za 3 týždne a 5 dní

 

5. ZAVÁDZAŤ A KLAMAŤ BY STE ROZHODNE NEMALI

Nadpis musí pomenovávať to, čo v článku čitateľovi ponúkate.

Každý titulok vyvoláva určité očakávania. Preto nikdy v titulku nesľubujte niečo, čo sa v texte nenachádza, alebo je to spomenuté len okrajovo. Najhoršie, čo môžete spraviť je sklamať dôveru čitateľa. Pretože je dosť pravdepodobné, že odíde a už sa viac nevráti.

Za klamanie sa považuje aj zamlčanie dôležitých faktov. Príkladom zavádzania sú často bulvárne noviny. Nadpisy majú skvelé, ale obsah článku im nie vždy zodpovedá. Tomu sa musíte vyhnúť, ak chcete pôsobiť seriózne.

Tip: Inšpirovať sa titulkami z bulvárnych novín je skvelé. Všímajte si, aké pocity vo vás vyvolávajú. Sú ako magnet. Priťahujú vašu pozornosť. Vyvolávajú vo vás zvedavosť a záujem.

Chcete, aby aj vaši čitatelia prežívali takú zvedavosť, keď zbadajú váš titulok? Avšak vy im dáte ešte k tomu bonus navyše. A to, že váš článok bude stáť za to. Dáte im pridanú hodnotu.

Verím, že vám týchto 5 základných tipov pomôže vylepšiť vaše titulky. Hor sa do písania.

P.S. Napíšte nám dole do komentárov a podeľte sa aj s ostatnými podnikateľmi, aký titulok ste v poslednej dobe vymysleli.

AUTORKA ČLÁNKU: MARTINA TREPÁKOVÁ

Ak sa vám článok páčil, zdieľajte ho so svojimi priateľmi:

ZAPOJ SA DO DISKUSIE A PRIDAJ KOMENTÁR:

ERIK HOFFMANN

Erik sa venuje internetovému marketingu už viac ako 10 rokov. Presadzuje moderné webové stratégie založené na psychológii predaja a na výkonnostnom marketingu.

» Erikov príbeh v skratke «

Povedali o Erikovi

"Erik mi poradil 2 jednoduché vylepšenia na našom webe Affilbox.cz, ktore nám priniesli 3x viac registrovaných ľudí do skúšobnej verzie programu.

Vo výsledku to znamenalo, že 2 hodiny práce, ktoré sme investovali do vytvorenia tých 2 vylepšení na webu nám priniesli minulý rok navýšenie ziskov o 300.000 Kč (bez toho, aby sme zvyšovali návštevnosť webu)."

Mário Roženský autor Affilbox.cz a Supportbox.cz

Najnovšie články

"Ako mi jednostránkový web
vygeneroval obrat 412.847 Eur...

… a ako môžete aj VY tento postup
ETICKY OKOPÍROVAŤ

do svojho podnikania"
sidebanner-mac.png
banner-mac.png

"Ako mi jednostránkový web
vygeneroval obrat 412.847 Eur...

… a ako môžete aj VY tento postup
ETICKY OKOPÍROVAŤ do svojho podnikania"

 

Prevádzkovateľ webu Rakeťáci, s.r.o., Hraničná 2, 040 17 Košice, Slovensko, obchodná spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Košice I, v oddieli Sro, vo vložke číslo 16402/V ako prevádzkovateľ na účely ochrany osobných údajov spracováva na tejto webovej stránke cookies nevyhnutné pre technické fungovanie webových stránok ako aj pre analytické účely a v prípade vášho súhlasu tiež aj pre retargeting (cielená reklama).